Je verhuis zelf doen....?

Je vrienden en familie zullen je komen helpen met je verhuis. Maar je beschikt niet over de nodige uitrusting. Dus ga je een camionette huren en een verhuislift bij een bedrijf in de buurt. De beslommeringen om dit allemaal geregeld te krijgen zijn niet min. Je moet ernaar toe rijden, een fikse waarborg betalen, op de koop toe ben je niet vertrouwd met het gehuurde materiaal en dat zorgt ervoor dat er heel wat tijd overgaat eer je met je verhuis kan starten. Je bent nog niet begonnen en je hebt al flink wat geld uitgegeven:
- Camionette 18 m³, zonder het verbruik, dekens, koorden, steekwagentje en plankjes met wieltjes. kostprijs 142 euro voor 1 dag
- Verhuislift tot 3de verdiep, handmatige bediening, 112 euro voor 1 dag.
Minimum prijs incl BTW 254 euro

En U bent gans de dag bezig met uw verhuis!

JE KAN BETER MULTY SERVICE BELLEN!

Wat is inbegrepen:
- Vrachtwagen 20 m³ met grote laadklep, 200 dekens, 50 koorden, steekwagentje, plankjes met wieltjes.
- Verhuislift, 400 kg laadvermogen, grote plateau van 270 cm op 150 cm.
- 1 persoon die met de vrachtwagen rijdt, de verhuislift bedient en zorgt dat alles veilig en zonder schade verhuisd wordt.
Kostprijs incl BTW 230 euro  voor het eerste uur bij U ter plaatse (de eerste 50 km en de eerste 30 minuten reistijd zijn GRATIS)
Per kwartier dat er langer gewerkt wordt, zal er 15 euro extra aangerekend worden.

Waar twijfelt U nog aan!

HIERONDER EEN ARTIKEL UIT ZIMMO

EEN VERHUIS KOST TUSSEN 300 EN… 2 000 EURO

Het is moeilijk om een exacte prijs te plakken op een verhuis. Hier volgt een “raming”, of je je verhuis nu zelf regelt of met de hulp van een professionele verhuisfirma.

De verhuis van je zus kostte 550 euro, die van je collega 1850! Hoe kan dit verschil worden verklaard? Gewoon: elke verhuis is uniek. En omdat de prijs van een verhuis door heel wat criteria wordt bepaald: het volume, de afstand tussen de oude en de nieuwe woning, de periode, de gewenste dienstverlening, het aantal verdiepingen, verzekeringen, wijze van vervoer, dozen, of je een beroep doet op vrienden, enz.

Heb je een krap budget? Regel dan zelf je verhuis

Jonge koppels of alleenstaanden hebben niet altijd de middelen om een beroep te doen op een verhuizer. Hoeveel moet dat kosten, zo’n verhuis op eigen houtje?

Dozen. Die kun je lenen van vrienden of vragen in de supermarkt. Dan zijn ze gratis. In het andere geval kost een kleine verhuisdoos doorgaans 1,50 euro, een grote 4 euro en een kleerkastdoos 10 euro.

Bestelwagen. In auto’s van vrienden kun je nauwelijks een kast kwijt. Je kunt dus moeilijk zonder een bestelwagen. Je kunt ze huren voor een halve of een hele dag. Er bestaan ook weekendformules. Naargelang het volume moet je rekenen op 60 tot 150 euro voor een dag + gemiddeld 0,28 euro per afgelegde kilometer.

Lift. Die kost je gemiddeld tussen 100 en 150 euro, naargelang de hoogte. Hierbij komt nog 75 tot 90 euro voor de eventuele parkeerplaats, die je bij de gemeente of lokale politie moet aanvragen.

Denk ook nog aan de mogelijke kosten voor een babysitter en een hapje en een drankje voor je vrienden en familie die een handje komen toesteken.

Gemiddeld totaalbudget: tussen 300 en 650 euro, naargelang je behoeften.

Iedereen blij ...

TIJD NOCH ZIN? DOE DAN EEN BEROEP OP EEN VERHUISFIRMA.

Een firma kost veel meer, maar is de ideale oplossing voor wie weinig tijd heeft en er zich zelf niet te veel mee wil bezighouden.

Je neemt best echter niet zomaar eender welke verhuisfirma onder de arm. Vraag drie of vier firma’s om een offerte, zodat je ze goed kan vergelijken en misschien tegen mekaar uitspelen.

Opgelet, sommige firma’s factureren per m³, andere werken met een uurprijs, nog andere op basis van een volume dat ze hebben vastgesteld na een voorafgaand bezoek. Ga na of de verplaatsingen inbegrepen zijn. Idem voor de verzekeringen, een inpak- en uitpakdienst en of er bijkomende kosten zijn voor speciale voorwerpen (bv. een piano).

Het hoogseizoen, van midden-juni tot midden-september, is de drukste periode. Bij sommige verhuizers liggen de prijzen dan 30 tot 40 % hoger dan tijdens de rest van het jaar. Controleer dit!

Gemiddeld totaalbudget: 500 euro is echt wel het minimum voor een halve dag, voor een hele dag zal je al gauw 1000 tot zelfs 2000 euro betalen wanneer je kiest voor verschillende diensten, zoals in- en uitpakken. Maar je hoeft je dan ook (haast) nergens om te bekommeren.

Untitled.png

Peetersstraat 5/002, 3800 Sint-Truiden, Belgium

©2020 door Multy Service.